EMO

Vše kolem EMO stylu...

EMO a sebepoškozování



24.března 2009 - by Nightmare
Emo sebepoškozování

Častým stereotypem je asociace ema se sebepoškozováním, zejména pak podřezáním zápěstí, což může být do značné míry způsobeno „emo“ texty, které o sebepoškozování nezřídka mluví. Podívejme se teď společně na fenomén EMO versus sebepoškozování trochu blíže.

Úvodem něco málo k teorii...

Sebepoškozování (neboli automutilace) je záměrné a opakované ubližování si ve snaze vypořádat se s nepříjemnými duševními stavy. Projevuje se zraňováním vlastního těla a je signálem vážného psychického problému, jenž postižený nedokáže zvládnout jiným způsobem.

Lidé, kteří si ubližují, si obvykle nepřejí umřít. Působí si zranění úmyslně, jakýmkoli způsobem, obvykle v reakci na stres nebo trauma, ale ne s cílem se zabít (to neznamená, že se myšlenky na sebevraždu obecně neobjevují, spíše naopak). Především si ale pamatujte, že sebepoškozování je určitá forma komunikace, cesta, jak vyjádřit své pocity.

Sebepoškozovat se člověk může sebou samým (škrábání, kousání, štípání, zarývání nehtů, bití především hlavou o cokoli je po ruce, …) nebo pomocí nástroje (užívá se nůž, žiletka, jehla, nůžky, provaz, oheň nebo cigareta a podobné). Objevují se i taková zranění, které bylo nesmírně náročné vykonat (jedinec se například musel zkroutit do extrémní polohy, aby se dokázal zranit tam, kde se zranil). Jak a kde si jedinec způsobuje zranění záleží na původu jeho duševních stavů.

Emo sebepoškozování Spojitost EMO stylu a sebepoškozování...

O spojitosti EMO stylu a sebepoškozování se v dnešní době mluví čím dál více. Vyznavači EMO stylu si sami sobě ubližují více než kdo jiný. Proč tomu tak je? Pro odpověď na tuto otázku zkusíme nejprve trochu zabrousit do odborné psychologie. Na základě poznatků psychologů, které pomáhají blíže určit osoby, které by se mohly sebepoškozovat a co nejdříve je najít a pomoci jim, patří mezi nejrizikovější skupiny lidí se sklonem k sebepoškozování ti, kteří byli pohlavně zneužiti nebo sexuálně či tělesně týráni. Tito lidé ještě k nepříjemným pocitům mají velmi problematický vztah k vlastnímu tělu, které je teď zneužité, nečisté, špatné. Své tělo nechtějí nebo se bojí mít rádi. Dále do rizikové skupiny patří osoby s duševními poruchami. Schizofrenici a další mentálně postižení, u nichž nejde o problém v rámci nemoci, ale u nichž se sebepoškozování přidá jako další samostatný psychický problém, jehož vznik nemoc pouze podnítila. Mezi další dvě nejrizikovější skupiny patří ženy, protože mají větší sklon sebeobviňovat se a vztahovat problémy na sebe a mladí, protože jsou zatím nezralí a nemají dost zkušeností s řešením problémů a překonáváním překážek. Mnohdy jde o touhu dokázat si, že na to mají a chtějí poznat pocit když se říznu. Jde o adrenalin. V takových případech si způsobují nejčastěji rány na rukou, o kterých ví, že v případě nehody je nemohou ohrozit na životě. A právě mladí lidé jsou nejběžnějšími vyznavači stylu EMO. Mládí, velké prožívání nejrůznějších emocí a citů spolu s vyznáváním stylu EMO je kombinace, která sama o sobě křičí „Nechte mě! Jdu si ubližovat!“.

Řekli o sebepoškozování...

Judith Lewis Herman, autorka knihy Trauma and Recovery, tvrdí, že sebepoškozování se často dopouštějí ženy, které byly zneužívány nebo týrány v dětství. Fyzická bolest je pro ně totiž snesitelnější než emocionální. "Vysoké procento těchto klientů trpí různými poruchami osobnosti, jejich emocionální nastavení nedovede zpracovat těžké prožitky, vztahy," říká psychiatrička Gabriela Šivicová z pražského centra RIAPS. Mezi ,spouštěče' sebepoškozování pak může patřit ztráta vztahů nebo problémy v nich, šikana, stres v práci, zneužívání. "Důvod ale nebývá často jasně vyjádřen, mnoho pacientů neví, proč to dělá. Teprve potom se hledá význam jednání, které je často nevědomé," upozorňuje psycholožka Kocourková. Sebepoškozování obvykle trvá několik let; déle, když se problém neléčí. "Pokud má být pomoc účinná, je třeba pracovat s osobností člověka. Proto nastupuje psychoterapie, která by měla být zaměřená právě na zjištění, proč se sebepoškozování projevilo, a na to, aby se klient naučil jiné způsoby uvolnění emocí a neobracel je proti sobě," říká doktorka Šivicová. Důležitou roli hraje i okolí, které by nemělo problém přehlížet.

Slavné osobnosti, které si ubližovali...

Princezna Diana není jedinou slavnou osobností, která přispěla k tomu, že se o tomhle jevu začalo otevřeněji diskutovat. Angelině Jolie bylo třináct, když se nožem zranila poprvé, a pokračovala v tom až do šestnácti. I ona později přiznala: "Snažila jsem se něco cítit, hledala nové věci, měla romantické představy o krvi. Ubližovala jsem si. Teď už chápu, že to bylo volání o pomoc." Na rukou Christiny Ricci zase najdete drobné jizvy - udělala si je sama zapalovačem. "Jak vám najedou endorfiny, bolest se dokonce zmírní. Trvá to chvilku, malé štípnutí, a potom už doopravdy nic moc necítíte, naopak to uvolňuje." Christina si podle svých slov ubližovala tehdy, když se snažila udělat dojem na kluky nebo byla naštvaná, že není dost hezká. "Byla jsem rozčilená, tak jsem to udělala, uklidňovalo mě to. Je to strašný způsob, jak se cítit líp. V mozku ale máte dvě části, a jedna chce zničit tu druhou. A myšlenka sebezničení je občas velmi romantická. Teď už to ale je za mnou," řekla. Několik jizev 'zdobí' i levé předloktí Johnnyho Deppa, který je bere jako připomínku důležitých okamžiků v životě. "Moje tělo je svým způsobem deník. Je to něco, co dělali námořníci, určité chvíle v životě, kdy sám sebe označíte, ať už nožem, nebo u profesionálního tetovače," vysvětloval v časopise Details.

Emo sebepoškozování Než se poprvé pořežete...

"Než se poprvé pořežete, pamatujte si: bude vás to bavit. Zjistíte, že krev a úleva od bolesti jsou návykové. A to i tehdy, když si myslíte, že si uděláte jenom pár zářezů, které nejsou hluboké a lehce se zahojí. Budou totiž hlubší," napsal na serveru www.recoveryourlife.com pisatel s přezdívkou D.A.A. "Buďte připraveni, že z deseti zářezů se stane sto. Že váš život se bude točit jenom okolo zraňování a zakrývání. A počkejte, až poprvé říznete moc hluboko. Když budete osamělí, všechno se stane možným nástrojem: nůžky, klíče od auta, jehla, svorky nebo třeba i pero. Budete si přát, abyste s tím nikdy nezačali, protože to budete nenávidět a současně i milovat. Nebudete bez toho moct žít."

Kde lze najít pomoc...

Zkus oslovit někoho z rodiny, kamarády, učitele, obvodního lékaře, vyhlédnutého odborníka... Určitě se najde někdo v tvém okolí, kdo by ti rád pomohl. Musíš jen překonat strach. Dobrá forma sdělení je dopis, pokud se bojíš mluvit.

Jak se to léčí...

Pokud se psychoterapeutovi podaří odstranit primární problém (neboli důvod, proč k prvnímu sebepoškozování došlo), problém sebepoškozování vymizí. Tedy léčba traumatu, terapie zaměřující se na rodinné a sociální vztahy, sebeobviňování a podobně. V některých případech se podávají i léky. Metody se samozřejmě kombinují a existuje i celá řada nových terapií a metod, speciálně zaměřených na tento problém. Mezi takové patří i DBT (Dialectical Behavioral Therapy), kterou vyvinula americká psycholožka Marsha M. Linehan. Léčba však rozhodně není krátkodobou záležitostí, protože člověk musí změnit své chování a znovu se naučit řešit problémy a regulovat emoce. Naučí se technikám, jak zvládat vypjaté situace, nebo jak se jim vyhnout. Pamatuj, že všechno bude lepší než to, čím procházíš a že si s každým řezáním zahráváš se smrtí.

Emo sebepoškozování Rada na závěr...

Vím, že se ti tvé problémy zdají velké, obrovské a někdy i neřešitelné. Vím to, protože je takové má někdy každý...i já sám. Poradím ti. Projdi se někdy pod noční oblohou plnou hvězd podél hřbitovní zdi a dívej se při tom k nebi a možná...možná ti pak tvé problémy pod tou nekonečností vesmíru, koloběhem života a smrti najednou přijdou menší, nedůležité, nicotné...




Vaše komentáře:

Fila   black.amber@seznam.cz Hlasů: 830 - Hlasuj, toto se mi líbí!       18.10.2012 | 21:51

Hej Emaři, tak kde je pan Yukiell??? :D Nebo už chytl také ty své "skutečné problémy"??

†_werta_†   wertiks@seznam.cz Hlasů: 781 - Hlasuj, toto se mi líbí!       18.10.2012 | 09:21

Zdravím, dlouho jsem tu nebyla. Jsem si říkala: Budu asi emo. Protože to tak vypadalo...Občas poškrábané ruce, stejný smutný výraz, rovné černé vlasy s ofinou.Ale já emo nejsem. Hudbu poslouchám jinou, neoblékám se jako emo a moje ruce jsou už přes rok čisté.Emo styl se mi moc nelíbí, ale nic prti této subkultuře nemám. Jsem spíš utrápená, protože v úterý 16. jsem oslavila 17 narozeniny a nezažila jsem žádnou lásku ! Tím myslím vůbec žádnou !!! Ani pitomé vodění za ruce !!! NIC !!! Strašně to začíná bolet....Řeším to čokoládou a hudbou.Taky, že začínám být ze sluchátek nahluchlá a dělá se mi pupek. Nechodím ven, protože mi nedělá dobře pobývat delší dobu mezi lidmi.Cítím úzkost, strach a to nejhorší...že mě nikdo nemá rád.

Mareček_ímO   Hlasů: 698 - Hlasuj, toto se mi líbí!       17.10.2012 | 22:41

Ahoj Filo, víš,já měl totiž známýho právě z tzv. "třetího světa" a ten mi říkal jak si lidi u nich doma představují západ, a musím říct že tak růžové představy se snad odehrávají jen ve snech, oni netuší že je to, troufnu si říct, všude stejný až na tu mentalitu a třeba i politický věci... ale nebudu to tu rozvádět, zkrátka s tebou souhlasím, takže se na tom všem dá se říct plně shodneme :)

Fila   black.amber@seznam.cz Hlasů: 699 - Hlasuj, toto se mi líbí!       17.10.2012 | 15:21

Ahoj Marečku_ímO. Děkuji za názor! Ikdyž, stále čekám na názor od Yukiella. Ano, máš pravdu - problémy jsou všude, jen mentalita lidí je odlišná. Ale zkus si třeba srovnat míru problémů u nás v Evropě a míru problémů, dejme tomu někde v Somálsku, či Nigérii...dá se říct, kde je toho víc?? Nevím, jaké představy mají lidé z východu o lidech ze západu - možná pozitivní...fakt nevím, jen zdůrazňuji, že máš pravdu - ano, i opravdové problémy jsou všude (myslím tím i u nás v Evropě či Americe)! Pravdu má také Lukáš - není dobré říkat, že někoho známe, když si s ním třeba jen píšeme po FB...Přidám i já to své "zkráceně" - problémy jsou všude, ale záleží na jejich původu a mentalitě lidí je řešit... Howg, domluvil jsem. Fila

Mareček_ímO   Hlasů: 653 - Hlasuj, toto se mi líbí!       16.10.2012 | 15:18

Fila: s velké většiny s tebou souhlasím ale musím dodat, že nejen v africe a v Indii mají skutečné problémy, ty samé problémy máme i u nás, a jsou v Evropě a taky v Americe, jenom se o tom vůbec nemluví.. lidi z východu mají zkreslené představy o západu, myslí si že si tu žijem blaze, a přitom chudoba, nemoci, atd. jsou i tady akorát se prostě o tom nemluví! si vem že sou tu i lidi kteří nemají na zaplacení elektřiny, a tak jim to odpojí a celou zimu mrznou pod dekou která je nezahřeje... sou tu lidi, kteří mají dluhy, a kvůli vysokým úrokům jim exekutoři vezmou vše, a oni zůstanou na ulici.. jsou mezi námi teenageři, kteří mají rozvedené rodiče a zažili si situace kdy neměly třeba vůbec na jídlo.. takže zkráceně, souhlasím s Lukášem že nesmíme říkat že někoho známe, to že třeba náš kamarád má teď počítač a mobil neznamená, že si nikdy nezažil chudobu a podobně... toť vše

Fila   Hlasů: 650 - Hlasuj, toto se mi líbí!       15.10.2012 | 17:32

Ou, blbne mi net...

Fila   black.amber@seznam.cz Hlasů: 684 - Hlasuj, toto se mi líbí!       15.10.2012 | 17:31

Ahoj Yukielli. Čtu tady Tvoje názory a musím přiznat, že jsou dobrý, máš to fakt promyšlený - stojí to minimálně (!) za zamyšlení. Nechci Ti odporovat, či Tě urážet, ale chci Ti říct svůj názor. Tak jo : S částí Tvých příspěvků souhlasím - ano, máme vodu, máme jídlo, máme kde bydlet a nehrozí nám válka (snad!), mučení, či ponížení, atd. A přesto nejsme spokojení!! Píšu "nejsme" a, ano, hájím ten druhý tábor, který Ty nechápeš (troufám si říct, protože mi to tak vyznělo). Sebepoškozování, no, to můžeme lidi třídit na několik skupin a podskupin...ti, co problém mají - tzn. někdo je týral či ponižoval, jsou z rozvedených rodin, někdo jim umřel, či se rozešli s partnerem/partnerkou. Nepíšu záměrně to svý "atd.", protože tohle je podle mě skupina, která na sebepoškozování má největší "právo" (asi jsem to blbě vyjádřil, ale...). U těchto lidí je to takový symptom, signalizace, že něco není v pořádku s jejich psychikou...dá se říct, že je to nemoc. To chápu, protože ať je tento problém se skutečnejma problémama nicotnej, je na to větší "právo"... Možná to ještě rozvedu... Pak máš skupinu lidí, kteří nemají vpodstatě žádnej problém, nebo si to jen myslí - jak Ty říkáš - musej sekat trávník zadarmo (tím jsi mě fakticky pobavil :D), nemůžou jít pařit, atd. Tuhle skupinu nechápu a to jsem nechutně empatickej, to mi věř. Ale myslím si, že se chtějí zviditelňovat, a upírat na sebe pozornost : "Ano, já jsem ten největší chudák!!" Taky máš pravdu v tom, že tito lidé se chtějí utápět ve svém vlastním smutku - sám to znám, taky to dělám. Hledáme jen to nejhorší a nejvíce negativní...ikdyž přesto je na světě hromadu pozitiv!! Ikdyž jsem se pokusil zabít, tak teď už vím, že vždy je proč žít!! Ale dokud to nezkusíš, tak to nevíš... A proč myslíš, že třeba v Indii, nebo v Africe nejsou takovíto lidé?? Protože tam mají skutečné problémy a nezastavují se nad sprominutím píčovinama, a ani je nenapadne se říznout!!! Ano, i přesto milují svůj život a jsou za něj vděčni!!!! A ne jak my, my co máme vpodstatě VŠECHNO...je to divný, že??! Taky na to hledám odpověď... Pěknej den přeji :) Fila

Fila   black.amber@seznam.cz Hlasů: 661 - Hlasuj, toto se mi líbí!       15.10.2012 | 17:22

Ahoj Yukielli. Čtu tady Tvoje názory a musím přiznat, že jsou dobrý, máš to fakt promyšlený - stojí to minimálně (!) za zamyšlení. Nechci Ti odporovat, či Tě urážet, ale chci Ti říct svůj názor. Tak jo : S částí Tvých příspěvků souhlasím - ano, máme vodu, máme jídlo, máme kde bydlet a nehrozí nám válka (snad!), mučení, či ponížení, atd. A přesto nejsme spokojení!! Píšu "nejsme" a, ano, hájím ten druhý tábor, který Ty nechápeš (troufám si říct, protože mi to tak vyznělo). Sebepoškozování, no, to můžeme lidi třídit na několik skupin a podskupin...ti, co problém mají - tzn. někdo je týral či ponižoval, jsou z rozvedených rodin, někdo jim umřel, či se rozešli s partnerem/partnerkou. Nepíšu záměrně to svý "atd.", protože tohle je podle mě skupina, která na sebepoškozování má největší "právo" (asi jsem to blbě vyjádřil, ale...). U těchto lidí je to takový symptom, signalizace, že něco není v pořádku s jejich psychikou...dá se říct, že je to nemoc. To chápu, protože ať je tento problém se skutečnejma problémama nicotnej, je na to větší "právo"... Možná to ještě rozvedu... Pak máš skupinu lidí, kteří nemají vpodstatě žádnej problém, nebo si to jen myslí - jak Ty říkáš - musej sekat trávník zadarmo (tím jsi mě fakticky pobavil :D), nemůžou jít pařit, atd. Tuhle skupinu nechápu a to jsem nechutně empatickej, to mi věř. Ale myslím si, že se chtějí zviditelňovat, a upírat na sebe pozornost : "Ano, já jsem ten největší chudák!!" Taky máš pravdu v tom, že tito lidé se chtějí utápět ve svém vlastním smutku - sám to znám, taky to dělám. Hledáme jen to nejhorší a nejvíce negativní...ikdyž přesto je na světě hromadu pozitiv!! Ikdyž jsem se pokusil zabít, tak teď už vím, že vždy je proč žít!! Ale dokud to nezkusíš, tak to nevíš... A proč myslíš, že třeba v Indii, nebo v Africe nejsou takovíto lidé?? Protože tam mají skutečné problémy a nezastavují se nad sprominutím píčovinama, a ani je nenapadne se říznout!!! Ano, i přesto milují svůj život a jsou za něj vděčni!!!! A ne jak my, my co máme vpodstatě VŠECHNO...je to divný, že??! Taky na to hledám odpověď... Pěknej den přeji :) Fila

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 648 - Hlasuj, toto se mi líbí!       15.10.2012 | 15:51

Ano beru že někdo má stále skutečné problémy, a splést se mohl každý, za vinu si nic brát nemůže... Stále nevidím důvod, proč to hrotit takovým způsobem. A ona bájná diskriminace spolužáků kvůli vzhledu/názorům bývá vždy taky nějak přikrášlená, to vím z vlastní zkušenosti.. Býval jsem na 5ti různých místech ČR, z mého hlediska jsem se vždy lišil, ale nikdy to nebylo tak jak popisují všichni, jistě někdy vždy někdo něco řekne, ale není to protože se lišíte. Nepít nekouřit nefetovat to opravdu není důvod, nevím kdo tohle vymyslel. Koukáte se na svět svým temným pohledem, snažíte se hledat zlo kde není zapadnout do příběhů smutných emo/gothic písní/příběhů, říkáte jak jste citliví ale hrajete si na přecitlivělé děti, svět není tak hrozný, lidé nejsou tak zlí, stačí jen ty oči otevřít a přestat si užívat koupel ve své melancholické oáze... Ale jinak Lukáši ano máš pravdu, ač se v mnohém neshodneme souhlasím s tebou. Vlastně jistě, každý má svůj způsob řešení ´´problémů´´, ale štve mě, že se lidé chovají jako by vyloženě nechtěli být šťastní, jako by je bavilo utápět se ve smutku...

Lukáš   Hlasů: 700 - Hlasuj, toto se mi líbí!       14.10.2012 | 22:21

Yukiell: a jinak musím uznat že máš vážně pravdu, měly bysme si vážit toho že máme střechu nad hlavou a podobně, fakt můžem být rádi, že nežijem někde v Afgánistánu nebo že sme si nezažili koncentrák!!! ale prostě i tak, žijem teď a tady, a pokud má někdo problémy, měly bysme se snažit mu porozumět a né hned hlásat jak ze sebe dělá chudáčka, když o něm víme sotva pár věcí a pak si myslíme že ho známe jako svoje boty..

Lukáš   Hlasů: 730 - Hlasuj, toto se mi líbí!       14.10.2012 | 21:25

Yukiell: víš co? já si taky myslel jak si ostatní stěžují, (speciálně sem si to říkal u té mojí už zmíněné kamarádky)protože ona pozdějc napsala někam na net že se řeže, (což byl ten důvod proč sem si o ní začal myslet svoje)zkrátka sem ji zahrnul do pytle no.. to že se někdo řeže kvůli blbostem jako je sekání trávníku a podobně... to je opravdu pěkná blbost musím říct, ale problémy který měla moje kámoška a já sem o nich nevěděl protože sem se na ni naštval, byly fakt vážný, a i když už uběhl nějaký čas od doby kdy se jí to stalo, pořád to bylo v ní.. a já magor si myslel jak o ní všechno vím!! něco sem si i přebral po svojim... no prostě paráda.. ona měla taky trochu výstřednější styl, ve škole ji rádi neměly, říkal sem jí že si jen stěžuje, že si za to může sama když se takhle oblíká ale až teprve pak jsem zjistil, že ji ve škole nenávidí nejen za ten styl, ale za její názory, plus to že nekouřila, nechlastala atd. co jen víc říct?? sem debil že sem si myslel že ji znám...

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 673 - Hlasuj, toto se mi líbí!       14.10.2012 | 19:09

Lukáš: Vlastně jsem zapomněl o čem že to původně mělo být.. Omlouvám se, ale chlapče, co Ty víš o jejich problémech? Ano, také mohu říci že jsem byl jako ty, jejich problémy jejich řešení. Jsou na tom špatně takže by jsme jim měli pomoct. Ale víš ty co? Společnost vyživuje mrzáky a slabochy co nejsou schopni se postarat o svoje pominutelné problémy, ale co na druhé straně? Lidí kteří se snaží ze všech sil, ale opravdu potřebují pomoc? Probírají se svým životem silně a bez stěžování si jak je jejich život strašný, nepláčou si někde v koutě na jizvy které si sami udělali, ale mají snahu... Nad nimi ani pes neštěkne, těch si nikdo nevšimne, těm nikdo nedá šanci.. A to je jeden z důvodů, proč tento svět jde do sraček, Mrzák za mrzákem, lidstvo plačící si nad základními povinnostmi, naříkající na námahu žití, líní a prohnilí. A tak to půjde dál, tak to bude dál. A to jen díky těm na první pohled Dobrým a Hodným lidem... Nechápejte mě špatně, a nebo raději jo, lepší, než pokud mě nebudete chápat vůbec..

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 648 - Hlasuj, toto se mi líbí!       14.10.2012 | 19:02

Ano jsou tu sice lidi se SKUTEČNÝMI problémy, ač se mi stále sebepoškozování zdá jako stupidně přehnaný tak OK. Ale mluvím tu spíše o valné většině autorů zdejších příspěvků. Lidi baví říkat jak je jejich život těžký, i když není a to ani z daleka. Tyhle děti mají všechno, mají všechno celé dětství a pak otevřou oči a uvidí svět takový jaký je. Najednou se na ně všechno sype, rodiče je nechtějí pustit na párty a to je jim už celých 13 let!! Rodiče je nutí posekat trávník před domem ve kterém bydlí a nic jim za to nenabídli! Proboha! Je to možné? Jsou na vás naštvaní jen proto, že máte 5tky ve škole a ž propadáte, ale vždyť to proboha není vaše chyba že? To ostatní děcka, to učitelé vás týrají a jsou na vás zasedlí protože máte extravagantnější vzhled. Cože? Učit se doma? Nééé na to není čas, přeci musíme sedět u počítače na fejsbůku povídat si s kamarády na které je život stejně tak zlý, nebo chodit ven dělat bordel a chlastat protože co by ne, je nám už 13 ne?! Melte si co chcete, ale většina vašich problémů nejsou žádné problémy, jen se koukněte okolo, nejste tak vyjimeční, není k vám svět zlý.. Ne nerozumím vám, já totiž problémy nemám. Mám všechny končetiny, mám co do pusy a střechu nad hlavou, mám rodiče (i když jen jednoho ale stále mám) tedy si nemám na co stěžovat.. A to že život je někdy krutý neznamená, že si máte jít sednout do kouta a v slzách si řezat do ruky nebo kamsi. Život je krutý ke každému, k někomu více k někomu méně. Ale vězte, že jsou tu stále lidi i vašeho věku, k nimž je život mnohem horší, ale zvládají to, jsou rádi za to co mají, nemají potřebu na sebe vztahovat pozornost ostatních, nemají potřebu stěžovat si na vše kolem sebe, když mají problém prostě se přes něj přenesou nebo jej vyřeší, neodběhnou do kouta se slzami a žiletkou/nožem/kusem skla či čímkoli. Tedy ano, můžete mít za to, že váš život nestojí za nic, že se máte asi nejhůře vůbec, že vám už nezbývá nic jiného než toto. Ale vězte že tomu není tak, dokazujte si tím co chcete, ale pletete se...

Lukáš   Hlasů: 562 - Hlasuj, toto se mi líbí!       14.10.2012 | 01:56

Yukiell: chlapče, co ty víš o jejich problémech? vůbec nic! kdysi jsem byl jako ty, říkal jsem to samý jako ty, myslel jsem si jak se každý lituje a podobně... až jednou, narazil jsem na jednu holku, byli jsem kamarádi a ona se řezala, řekl jsem jí to samé co ty tu píšeš jelikož jsem se mylně domníval že toho o ní vím hodně, snad všechno!! a až později jsem zjistil, že jsem nevěděl vůbec nic! nevěděl jsem že jí umřel někdo blízký, nevěděl jsem že ji v dětství otec psychicky týral atd.... a musím říct že sem se opravdu velice zastyděl! sem fakt vůl... takže jedna důležitá rada: nikdy neříkej že někoho znáš, a nikdy nikoho hned neodsuzuj, protože dokud tu dotyčnou osobu nepoznáš osobně, nevyslechneš si celý její příběh, dokud neuvidíš její slzy ... NIKDY neříkej že ji znáš! věřte mi, já na to doplatil!!

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 633 - Hlasuj, toto se mi líbí!       13.10.2012 | 11:14

A proč to? Aby pak zcela nesobecky mohli své problémy vynášet napovrch. Naříkajíc jak jsou na ně všichni zlí, jak nemají žádné kamarády jen proto, že se liší, jak to je u nich v rodině šílené a napjaté a nikde jinde to tak hrozné být nemůže. Opravdu, zastavte se nad svými problémy, zamyslete se nad nimi trochu chytře. Vaše problémy jsou nic. Ve většině případech si jen hledáte výmluvu jak sebe udělat zajímavější, jak se odlišit, jak se vyrovnat se svojí společenskou neschopností... A teď mi ještě řekněte, že je to jinak..

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 576 - Hlasuj, toto se mi líbí!       13.10.2012 | 11:12

Pokud se řežete, je to zcela jistě kvůli Vašim problémům. Avšak máte je skutečně? Nejsou ty problémy trochu přikrášlené? Zkusili jste se kouknout kolem sebe bez pásky přes oči, aby jste viděli že vlastně nejste nijak zvlášť vyjímeční, že vám život nenaděluje o nic větší porci smůly a neštěstí než ostatním lidem, kteří přesto nemají potřebu ukájet svůj přelud tím, že si budou dělat zářezy kdoví kdesi.

M.   Hlasů: 559 - Hlasuj, toto se mi líbí!       12.10.2012 | 17:46

Lituju dne kdy sem to poprvý udělala...myslela sem, že jenom skusim jaký to je, ale už sem s tim nepřestala..:X až teď vím, jakou blbost sem udělala..

Emo Luisa   jessica-pink@seznam.cz Hlasů: 594 - Hlasuj, toto se mi líbí!       08.10.2012 | 16:02

Já se taky řežu, ale ty dohady tady sou podle mě úplně zbytečný, nic tím nevyřešíte...

Kikuška   kikalentvoja@azet.sk Hlasů: 654 - Hlasuj, toto se mi líbí!       23.07.2012 | 23:53

Ja sa režem , ale až teraz mi došlo , že my to môže dojebať živoť ...

Jane   popelka19.1@seznam.cz Hlasů: 598 - Hlasuj, toto se mi líbí!       02.06.2012 | 10:30

Z těch vašich poznámek a dohadů, mi přejde, že všichni emaři trpíte maniodepresivní povahou a sorry, ale to se dá léčit. Všechno jde když se chce, ale nelze to řešit sebepoškozováním, před svými problémy stejně neutečeš. je to stejné jako feťáci, poznamená tě to na doživotí.



««   «   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   »   »»




Přidejte svůj komentář:

Nick:
E-mail:
Opište pozpátku:  66085
Zpráva:

Nezůstávejte pouze u komentářů, přijďte si také pokecat online do našeho super EMO chatu.