EMO

Vše kolem EMO stylu...

EMO a sebepoškozování



24.března 2009 - by Nightmare
Emo sebepoškozování

Častým stereotypem je asociace ema se sebepoškozováním, zejména pak podřezáním zápěstí, což může být do značné míry způsobeno „emo“ texty, které o sebepoškozování nezřídka mluví. Podívejme se teď společně na fenomén EMO versus sebepoškozování trochu blíže.

Úvodem něco málo k teorii...

Sebepoškozování (neboli automutilace) je záměrné a opakované ubližování si ve snaze vypořádat se s nepříjemnými duševními stavy. Projevuje se zraňováním vlastního těla a je signálem vážného psychického problému, jenž postižený nedokáže zvládnout jiným způsobem.

Lidé, kteří si ubližují, si obvykle nepřejí umřít. Působí si zranění úmyslně, jakýmkoli způsobem, obvykle v reakci na stres nebo trauma, ale ne s cílem se zabít (to neznamená, že se myšlenky na sebevraždu obecně neobjevují, spíše naopak). Především si ale pamatujte, že sebepoškozování je určitá forma komunikace, cesta, jak vyjádřit své pocity.

Sebepoškozovat se člověk může sebou samým (škrábání, kousání, štípání, zarývání nehtů, bití především hlavou o cokoli je po ruce, …) nebo pomocí nástroje (užívá se nůž, žiletka, jehla, nůžky, provaz, oheň nebo cigareta a podobné). Objevují se i taková zranění, které bylo nesmírně náročné vykonat (jedinec se například musel zkroutit do extrémní polohy, aby se dokázal zranit tam, kde se zranil). Jak a kde si jedinec způsobuje zranění záleží na původu jeho duševních stavů.

Emo sebepoškozování Spojitost EMO stylu a sebepoškozování...

O spojitosti EMO stylu a sebepoškozování se v dnešní době mluví čím dál více. Vyznavači EMO stylu si sami sobě ubližují více než kdo jiný. Proč tomu tak je? Pro odpověď na tuto otázku zkusíme nejprve trochu zabrousit do odborné psychologie. Na základě poznatků psychologů, které pomáhají blíže určit osoby, které by se mohly sebepoškozovat a co nejdříve je najít a pomoci jim, patří mezi nejrizikovější skupiny lidí se sklonem k sebepoškozování ti, kteří byli pohlavně zneužiti nebo sexuálně či tělesně týráni. Tito lidé ještě k nepříjemným pocitům mají velmi problematický vztah k vlastnímu tělu, které je teď zneužité, nečisté, špatné. Své tělo nechtějí nebo se bojí mít rádi. Dále do rizikové skupiny patří osoby s duševními poruchami. Schizofrenici a další mentálně postižení, u nichž nejde o problém v rámci nemoci, ale u nichž se sebepoškozování přidá jako další samostatný psychický problém, jehož vznik nemoc pouze podnítila. Mezi další dvě nejrizikovější skupiny patří ženy, protože mají větší sklon sebeobviňovat se a vztahovat problémy na sebe a mladí, protože jsou zatím nezralí a nemají dost zkušeností s řešením problémů a překonáváním překážek. Mnohdy jde o touhu dokázat si, že na to mají a chtějí poznat pocit když se říznu. Jde o adrenalin. V takových případech si způsobují nejčastěji rány na rukou, o kterých ví, že v případě nehody je nemohou ohrozit na životě. A právě mladí lidé jsou nejběžnějšími vyznavači stylu EMO. Mládí, velké prožívání nejrůznějších emocí a citů spolu s vyznáváním stylu EMO je kombinace, která sama o sobě křičí „Nechte mě! Jdu si ubližovat!“.

Řekli o sebepoškozování...

Judith Lewis Herman, autorka knihy Trauma and Recovery, tvrdí, že sebepoškozování se často dopouštějí ženy, které byly zneužívány nebo týrány v dětství. Fyzická bolest je pro ně totiž snesitelnější než emocionální. "Vysoké procento těchto klientů trpí různými poruchami osobnosti, jejich emocionální nastavení nedovede zpracovat těžké prožitky, vztahy," říká psychiatrička Gabriela Šivicová z pražského centra RIAPS. Mezi ,spouštěče' sebepoškozování pak může patřit ztráta vztahů nebo problémy v nich, šikana, stres v práci, zneužívání. "Důvod ale nebývá často jasně vyjádřen, mnoho pacientů neví, proč to dělá. Teprve potom se hledá význam jednání, které je často nevědomé," upozorňuje psycholožka Kocourková. Sebepoškozování obvykle trvá několik let; déle, když se problém neléčí. "Pokud má být pomoc účinná, je třeba pracovat s osobností člověka. Proto nastupuje psychoterapie, která by měla být zaměřená právě na zjištění, proč se sebepoškozování projevilo, a na to, aby se klient naučil jiné způsoby uvolnění emocí a neobracel je proti sobě," říká doktorka Šivicová. Důležitou roli hraje i okolí, které by nemělo problém přehlížet.

Slavné osobnosti, které si ubližovali...

Princezna Diana není jedinou slavnou osobností, která přispěla k tomu, že se o tomhle jevu začalo otevřeněji diskutovat. Angelině Jolie bylo třináct, když se nožem zranila poprvé, a pokračovala v tom až do šestnácti. I ona později přiznala: "Snažila jsem se něco cítit, hledala nové věci, měla romantické představy o krvi. Ubližovala jsem si. Teď už chápu, že to bylo volání o pomoc." Na rukou Christiny Ricci zase najdete drobné jizvy - udělala si je sama zapalovačem. "Jak vám najedou endorfiny, bolest se dokonce zmírní. Trvá to chvilku, malé štípnutí, a potom už doopravdy nic moc necítíte, naopak to uvolňuje." Christina si podle svých slov ubližovala tehdy, když se snažila udělat dojem na kluky nebo byla naštvaná, že není dost hezká. "Byla jsem rozčilená, tak jsem to udělala, uklidňovalo mě to. Je to strašný způsob, jak se cítit líp. V mozku ale máte dvě části, a jedna chce zničit tu druhou. A myšlenka sebezničení je občas velmi romantická. Teď už to ale je za mnou," řekla. Několik jizev 'zdobí' i levé předloktí Johnnyho Deppa, který je bere jako připomínku důležitých okamžiků v životě. "Moje tělo je svým způsobem deník. Je to něco, co dělali námořníci, určité chvíle v životě, kdy sám sebe označíte, ať už nožem, nebo u profesionálního tetovače," vysvětloval v časopise Details.

Emo sebepoškozování Než se poprvé pořežete...

"Než se poprvé pořežete, pamatujte si: bude vás to bavit. Zjistíte, že krev a úleva od bolesti jsou návykové. A to i tehdy, když si myslíte, že si uděláte jenom pár zářezů, které nejsou hluboké a lehce se zahojí. Budou totiž hlubší," napsal na serveru www.recoveryourlife.com pisatel s přezdívkou D.A.A. "Buďte připraveni, že z deseti zářezů se stane sto. Že váš život se bude točit jenom okolo zraňování a zakrývání. A počkejte, až poprvé říznete moc hluboko. Když budete osamělí, všechno se stane možným nástrojem: nůžky, klíče od auta, jehla, svorky nebo třeba i pero. Budete si přát, abyste s tím nikdy nezačali, protože to budete nenávidět a současně i milovat. Nebudete bez toho moct žít."

Kde lze najít pomoc...

Zkus oslovit někoho z rodiny, kamarády, učitele, obvodního lékaře, vyhlédnutého odborníka... Určitě se najde někdo v tvém okolí, kdo by ti rád pomohl. Musíš jen překonat strach. Dobrá forma sdělení je dopis, pokud se bojíš mluvit.

Jak se to léčí...

Pokud se psychoterapeutovi podaří odstranit primární problém (neboli důvod, proč k prvnímu sebepoškozování došlo), problém sebepoškozování vymizí. Tedy léčba traumatu, terapie zaměřující se na rodinné a sociální vztahy, sebeobviňování a podobně. V některých případech se podávají i léky. Metody se samozřejmě kombinují a existuje i celá řada nových terapií a metod, speciálně zaměřených na tento problém. Mezi takové patří i DBT (Dialectical Behavioral Therapy), kterou vyvinula americká psycholožka Marsha M. Linehan. Léčba však rozhodně není krátkodobou záležitostí, protože člověk musí změnit své chování a znovu se naučit řešit problémy a regulovat emoce. Naučí se technikám, jak zvládat vypjaté situace, nebo jak se jim vyhnout. Pamatuj, že všechno bude lepší než to, čím procházíš a že si s každým řezáním zahráváš se smrtí.

Emo sebepoškozování Rada na závěr...

Vím, že se ti tvé problémy zdají velké, obrovské a někdy i neřešitelné. Vím to, protože je takové má někdy každý...i já sám. Poradím ti. Projdi se někdy pod noční oblohou plnou hvězd podél hřbitovní zdi a dívej se při tom k nebi a možná...možná ti pak tvé problémy pod tou nekonečností vesmíru, koloběhem života a smrti najednou přijdou menší, nedůležité, nicotné...




Vaše komentáře:

antisašenka   Hlasů: 436 - Hlasuj, toto se mi líbí!       31.12.2014 | 18:22

Přesně tak sashenqa, někdo musí být neúspěšný plcanec, evoluce říká že jsoou pouze slabí a silní, úspěšní a neúspěšní. Ti co se dokážou přizpůsobit prostředí a ty co ne. Pro někoho zasraná realita, pro někoho úžasná realita se vším všudy se všemi houpačkami v životě.

Sashenqa   sasenqa236@gmail.com Hlasů: 488 - Hlasuj, toto se mi líbí!       30.10.2014 | 00:09

Neznášam ľudí ktorý nás buzerujú že sa režeme, noa? je to naša vec a rezanie je jediný únik z tejto zasranej reality..

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 550 - Hlasuj, toto se mi líbí!       07.04.2014 | 00:43

Nechci se tu opět rozepisovat jelikož se mi to nakonec asi stejně nezobrazí, ale řeknu jednu věc. pokud alespoň trochu ovládáte angličtinu, jděte na YouTube, najděte channel jménem Onision a poslechněte si něco co tenhle chlapec o řezání říká. je to invazivní, je to ofenzivní a JE TO PRAVDA. pokud jste malé slabé psycha co se prostě musí řezat najděte si pomoc. Ve většině případů je to zdarma jen do toho. jsou jiné způsoby jak se s něčím vyrovnat ale ne, prostě jdete do tohohle. Nemate se zdaleka tak zle aby jste to museli nějak takhle řešit..

Jane   vdsvfsvfdbfe@seznam.cz Hlasů: 586 - Hlasuj, toto se mi líbí!       16.03.2014 | 20:35

Ahoj,hele Emo je styl..ty lidi musí být odlišní..kdyby jsme něčím odlišní nebyli pak by mohl být Emo každý a už by to nebylo tak vyjmečný jako do teď..Emo o řezaní je i není..není pravidlo se řezat..přeci se nebudete řezat když na tom budete skvěle..ale emaři jsou lidi,kteří maj velké city a emoce..všechno cítí a prožívají mnohem víc než ostatní..proto se řežou..jsou tím vyjmečný..proto si nás dost lidí spojí s řezaním a tím jsme vyjmeční..jsou lidi jako pozéři který řikaj jak jsou Emo dodržují ty trapný pravidla který vymyslel ňaký debil který není Emo..takže když chcete tak se řežte když ne tak ne..ale být váma dám si na to pozor..já na tom sem zavislá..řizla jsem se jednou pak se mi to libalo tak znova..vždycky když mě něco nasra** tak sem šla vzala žiletku a bylo to..když mi teče krev ze žíly..miluju to..ale i nesnášim..ňaký lidi na mě kuli tomu koukaj zkrs prsty ale to mam celkem v pí**..i když zas někdo by do mě třeba ubec Emo nerek..kamoska když me po 1.viděla s Emo vlasama,namalovanou a v černym a pruhovanym tělem tak mi řekla ze se to ke mě vážně hodi i když mi dřív tvrdila ze já a Emo ..ze to nejde do sebe..teď Emo jsem..sice ne tak znatelně ale jsem..a žiju řežu se..ale vy se spamatujte.. ;)

Sussannah   Dubstepka@centrum.cz Hlasů: 603 - Hlasuj, toto se mi líbí!       25.11.2013 | 15:21

Tohle apsolutně nechápu EMO ! apsolutně nesouvisí se sebepoškozováním a žádné pravidla pro tento styl nejsou to je jako by někdo kdo má rád drami musel dodržovat dram pravidla prostě styli pravidla nemají a ten kdo Emo pravidla dodržuje a řeže se to jsou lidí zvaní pozéři lidi co si říkají že jsu EMO ale přitom nejsou ...

adusicek   adelalicakova@centrum.cz Hlasů: 617 - Hlasuj, toto se mi líbí!       28.10.2013 | 18:34

Ach jo. Proc se rezete? Ja jsem emarka a nerezu se uz jen z toho ze je to absolutne na hovno a navic depresi nebo stresu vas to nezbavi :D jinac nemam nic proti vam :D blazni

www.vesmirni-lide.cz   Hlasů: 680 - Hlasuj, toto se mi líbí!       23.09.2013 | 15:29

Doporučuju všem lidem stránky www.vesmirni-lide.cz jsou tam velmi důležité a pravdivé informace o tom, jak to s námi lidmi na této planetě Zemi je, není to žádné scifi, je to skutečně pravda.

Martinuss irond   martinpulkert@email.cz Hlasů: 629 - Hlasuj, toto se mi líbí!       19.09.2013 | 21:33

hele ja to uz fakt nesnasim kamoliv prijdu kazdej me hned odsuzuje ze se jen rezu ale my se rezem jen kvuli depresem takze vy dementi ( krome vas spoluemaci ) kteri toto ctete tak si konecne zapamatujte ze my jsme i citlivy. jestli chces neco dodat muj fb Martinuss Martin Irond

Mirek   Hlasů: 659 - Hlasuj, toto se mi líbí!       02.09.2013 | 05:11

Yukiell: Jdi do háje, nikdo není na ten tvůj "názor" zvědavej :D vůbec se neumíš vcítit! lidi co se řežou nechcou aby je někdo litoval, ale potřebujou pomoc! ale to ty očividně nevidíš, si slepej a hluchej stejně jako polovina českýho národa :D nazdar :D

vaa   Hlasů: 710 - Hlasuj, toto se mi líbí!       04.07.2013 | 09:53

Hlkm má pravdu.. lidi vzpamtujte se co to s váma je?:O moc Vás nechápu.. mám z vás pocit že všichni co sem píšou sedí jen u počítače a čtou si takovéhle články nedávno sem byla na emo meetingu.. byli tam asi jenom 4 lidi co se řezali z těch 30 nebo kolik nás tam bylo.. možná i víc tak přes 40 opravdu nevím.. nejmladší tam byli 14 a nejstarší tam byl asi Lukáš kterému je ták 23+ -.. neserte se nám do našeho života.. my se vám do vašeho taky neserem.. někdy nám ten život opravdu ztěžujete..

hlkm   Hlasů: 704 - Hlasuj, toto se mi líbí!       03.07.2013 | 10:56

My máme svůj život.. tak se nám do něj neserte.. a jenom chci vám říct že né všichni se řezem.. nechápu proč když vám někdo řekne že je emo že Ho musíte hned odsuzovat.. on se řeže.. ste fakt ubozí.. myslete si o mě co chcete ale já o vás tedy pěkný obrázek nemám..a jó taky se řežu..

zlelnEvzsVWDsFql   cacs2011@jibes.ac.id Hlasů: 787 - Hlasuj, toto se mi líbí!       13.01.2013 | 11:23

Thanks for starting the ball rollnig with this insight.

uqBBGdjkrQ   info@nycorecenter.com Hlasů: 782 - Hlasuj, toto se mi líbí!       11.01.2013 | 03:29

Sikorski w odrf3żnieniu od pana nie używa rynsztokowego języka. I owsezm. wyraża się mało pochlebnie o L.Kaczyńskim ale nie używa do tego epitetf3w powszechnie uważanych za wulgarne.Poza tym takimi wpisami prowokuje pan do używania mocnych i dosadnych określeń, z ktf3rymi jakoby się pan nie zgadza i z ktf3rymi jakoby pan walczy. To się za przeproszeniem kupy nie trzyma.I na koniec wreszcie. Kim będzie L.Kaczyński jeśli przegra wybory Prezydenckie z "obszczymurkiem" i "gf3wniarzem"?

uuxMcRJbmc   hinshaw@phas.ubc.ca Hlasů: 746 - Hlasuj, toto se mi líbí!       10.01.2013 | 19:02

Thanks for the inshigt. It brings light into the dark!

Saidé   Hlasů: 779 - Hlasuj, toto se mi líbí!       20.11.2012 | 01:57

To je k zblití, některé řeči. Hlavně ty typy autorského psaní, které si jdou kurva za svým a po komentáři oponenta si z něj vybírají, s čím že to vlastně souhlas a s čím ne. Jedno si je třeba uvědomit. Pokud má Holka XY problém, a našla útěchu v kámošce žiletce, či rozbrušovačce, neznamená to, že je EMO. Je možná nemocná, labilní, hloupá, infikovaná, posedlá, škaredá, nešťastná, rozvedená...ale stříhání vlastních tkání není styl, je to akt vlastní vůle a jmenovat by se to mohlo třeba autodestruktivní jednání s úmyslem poškodit se, ale nezabít. A pokud si holka s jedním (nebo více, či dokonce všemi uvedenými faktory) faktorem neví rady a rozhodne se sáhnout po tátově křovinořezu, není emařkou. Emo by pak ztrácelo význam, kdyby se jednalo o akt způsobený silnou emocí, následovaný zběsilým úprkem na vietnamské tržiště a nákup proužkovaných triček a výplach zboží z drogerie teta kvůli efektu trojnásobně větších očí. OK? Jsem-li člověk hledající úlevu v poškození, nepotřebuji se oblékat jako šašek. Pokud ano, jsem pozér a hlavně kokot, kteý se nudí a nezažil sranda patálie s otravou krve. Rozhodovací schéma: problém, krumpáč, bolest, úleva=relativně normální cvok. Zatímcoproblém, krumpáč, bolest, hadříky, šminky, úleva peněžence, úleva=kokotina bez racionálních důvodů. Přeji krásné ráno.

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 752 - Hlasuj, toto se mi líbí!       22.10.2012 | 21:23

Vlastně je neházím přímo do jednoho pytle, alespoň ne v takovém směru. Zde došlo k nerozumění.Jen někteří jsou před-pubertální nechápavé děti s růžovoučkým životem, to byl příklad těch co nemám rád. Házím je do pytle v tom směru, že stále se mi ani ty skutečné problémy nejeví jako dostatečný důvod sebepoškozování, v ničem jiném je do jednoho pytle nehážu.. Beru to, že je rozdíl mezi mnohými co se řežou a těmi dětmi s růžovoučkým životem co se řežou, ale oba mají společné to (z mého pohledu) že to stále není důvodem k takové blbosti.. A s nadřazeností.. Nejsem nic jiného, lidstvo je špína, ale bohužel do něj spadám také, neříkám přímo že jsem něco víc, že se liším.. Vlastně nejsem o nic lepší než průměrný člověk, nebál bych se tvrdit, že jsem dokonce horší. Ale stále tu mám ten pocit své vlastní nadřazenosti i přes to, že k tomu nemám nejmenší důvod a toho jsem si vědom. A nazvat něco zápornou vlastností také celkově nelze, někdy záporná vlastnost je vlastně dobrá, a někdy naopak - dobrá vlastnost je špatná.. Je to podle toho z jakého úhlu na to člověk nahlíží, ale ano "démony" máme každý.. A tedy velice děkuji za kladný pohled na mé "názory" ač nejsem a asi ani nebudu schopen pochopit osoby v daném tématu.. Rád počkám a naviděnou ;)

Fila   black.amber@seznam.cz Hlasů: 775 - Hlasuj, toto se mi líbí!       22.10.2012 | 20:55

Zdravím i dnes. Dobře - uznávám svůj omyl, to, že proti této subkultuře něco máš. Spletl jsem se. Stejně tak by jsi ty měl uznat, že mě neposloucháš a vedeš si stále svou. Nedají se házet všichni do jednoho pytle!!! Všichni, co se řežou nejsou jen, jak ty říkáš "chudáci nechápaví před-pubertální až pubertální děti", kteří "mají téměř růžovoučký život"! Tušil jsem, že si uvědomuješ svoji "nadřazenost", ale když "lidstvo je špína", tak co jsi ty?? Aha, ano, ty jsi vyjímka (protože jestli mi chceš říct, že jsi Bůh nebo stvoření z jiné planety ti fakt nezbaštím). Ale vyjímek je, jak ty sám říkáš hodně!!! Kapku si protiřečíte, pane Yukielli. Ale uznám, že každý je nějak zkažený, každý má své "démony" a záporné vlastnosti...Uznávám taky, že nerozumíš (zcela) těm, kdo se řežou, ale většina názorů, které jsem od tebe obdržel podle mě "hlouposti" nejsou! Začínáš mi jevit zajímavé věci...někdy to rozepíšu...a ocením odpověď :) Teď nemám moc času. Pěkný den ! Fila

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 773 - Hlasuj, toto se mi líbí!       22.10.2012 | 13:38

Tedy zde tě musím vyvést z omylu.. Proti oné subkultuře nic nemám, ba naopak.. Ač jsem se jako EMO nikdy necítil, tak od pohledu mě lidé měli za emo (aby ne, černá palice, patka, černé linky a kde kdy i nalakované nehty, ale tomu tak již není, ač mi z toho něco zůstalo.. téměř vše krom černé palice a patky) a skupiny nazývané kolektivem EMO-hudbou mi také nebyli neznámé. Vlastně mě irituje ten pojem, kompletní nápad lidstva řešit problémy ubližováním sám sobě. A co víc, pak je tu ta obecně známá fáma emo=řezání se, inteligentní osobě dojde jaká je to blbost samozřejmě.. Ale pak jsou tu chudáci nechápaví před-pubertální až pubertální děti jimž to jaksi nedošlo, začnou se řezat, k tomu hodí ono jediné co lidé považují za emo-> černé hadry palici patku a vše kolem toho, a prohlašují jak je emo super a svoji ruku s jizvami způsobené právě těmi "problémy" o kterých tu byla řeč, jakožto uklizení pokoje, neschopnost podívat se doma na učení či pomoct doma, jelikož jiné problémy prostě nemají, mají téměř růžovoučký život ale to by jim do jejich chápání této subkultury nezapadlo... Jinak ano, celkem si také připadá jako narcistický a všeobecně nadřazený, je to můj menší "problém" který se mi vyvinul z nízkého sebevědomí a pocitu méněcennosti, ano je tomu tak, i to je možné. Obecně považuji lidstvo za špínu, ač jsou vyjímky, je zde mnoho vyjímek, ale celkově je tomu z mého pohledu tak. Každý je nějak zkažený, já sám jsem zkažený nehezkým způsobem ale hle, nevadí mi to.. ovšem to už je jiné povídání které sem nijak zvlášť nepatří... Zde k tomu, ano párkrát jsem se "říznul" možná spíše jen škrábnul, ač po tom jizvy zůstaly, ale nebylo to kvůli problémům, jelikož si to již ani nepamatuji, byl to jen další stupidní čin v mém životě. Ale máš pravdu, stále tomu nerozumím, stále se nedokážu ztotožnit s druhou stranou takže abych pravdu řekl, je du obrovská možnost že prostě jen plácám hlouposti =) Ale jsem s tím spokojen... A zde se zastavím už jen u tvého "třetího" bodu.. jelikož nevím, povahou.. Na povahu by se dalo svést vše a pak by prostě nebyla nic ničí vina, podle mě to jejich vina je.. Povaha je také jejich věc a když někdo něco udělá tak je to prostě jeho vina, ať je to cokoli.. pak už jen záleží na vážnosti té věci aby se mohlo třeba říci jaká ta vina může být.. A zde je rozdíl mezi námi, velký rozdíl.. Mě stále vadí to, že je tu vůbec ta myšlenka sebepoškozování, podle mého to bude hloupost ať už je důvod jakýkoli.. Ano, i přes to, že ten důvod může být oprávněný a jiný naprosto zanedbatelný. Já se lidstvo nesnažím pochopit. Chci změnu, a chci ji co nejdříve.. Ač změna je nemožná budu se vztekat a kopat okolo sebe dokud nedostanu své =) =D

Fila   black.amber@seznam.cz Hlasů: 811 - Hlasuj, toto se mi líbí!       21.10.2012 | 20:20

Zdravím Yukiella. Nemáš se, za co omlouvat, jsme jen lidi...a nemůžem být na tomto blogu věčně. Ano, četl jsem si tvůj názor. Z mých bídných znalostí grafologie a kapky intuice tě vidím jako inteligentního člověka, ale kapku narcistického a všeobecně nadřazeného...mám pocit, jako by jsi chtěl tuto subkulturu doslova vyhladit!! Něco proti nim máš, minimálně...jestli to nechceš řešit tady, tak mi klidně napiš na mail - jsem otevřen všem názorům a "ideím" :) Teď se omlouvám já - mým cílem nebylo tě urazit. Jen, že takto mi připadáš... Ano, snaha zviditelnit se tím není pěkná, a takovýchto lidí je vpodstatě většina, ale zase - připadá mi, jako kdyby jsi psal o nějaké osobě, co znáš či minimálně jsi poznal a myslíš si, že ji znáš...ne, nechci tu věštit budoucnost a cucat si to z palce, ale má intuice je prostě taková. Nemusím mít pravdu... Ale zpět k tématu - položím ti otázku - řízl jsi se někdy?? Aspoň jednou?? Předpokládám, že ne (ale opět nemusím mít pravdu!). Takže pokud se neřízneš a nedostaneš se na tu "druhou stranu barikády", tak si troufám říct se vší slušností, že nevíš, o čem mluvíš. Dále máš zviditelňování a zviditelňování a zviditelňování. Já třeba mám rozřezanou celou levačku. Ano, je to docela vidět. A věčně to zakrývat nejde! Nemluvím o tom, jen s psychologem, kterého navštěvuji. Takže občas se mě někdo zeptá, co to mám na ruce. No a já odvětím vždycky nějakou kravinu, která se mi zdá věrohodná a myslím si, že ji ten dotyčný sežere...ne, já se za to nestydím, ale nemusí o mě každej vědět a domýšlet si, "co se mnou je"...je to zviditelňování??? Pak máš další zviditelňování - někomu je špatně a řeže se - má opravdu SKUTEČNÉ problémy!! Ale je komunikativní a takovéto chvíle na něj chodí jen občas. Nestydí se za to a klidně to ukáže a řekne:"Jo, bylo mi blbě, tak jsem to udělal!" Řekne to s úmyslem sdělit své (opět) skutečné problémy, nechce, aby si o něm říkali:"Jo, tvl, ten je chudák, má to doma blbý, otec je po smrti a matka pije a on nemá na jídlo (či podobné skutečné problémy!!)." Má na to svůj názor a NECHCE být litován a NECHCE být mučedník!! Má svůj styl a hrdost!!! Tak, a teď je tu třetí zviditelňování. A to je to, které myslíš ty - dotyčný nemůže jít pařit, či není schopen si uklidit bordel v pokojíku, no a udělá co?? Pořeže se. A pak chodí s mrtvolným výrazem a CHCE aby si o něm říkali:"Jo, tvl, ten to má doma těžký a musí to a musí ono." To je, ano, nechutný...ale je to... Taky je to dáno povahou, ne jejich "chybou". A pak se k tomu časem později přidá sebelitovnost a už to jede. Co z těchto tří případů plyne?? Než chceš někoho odsoudit, musíš ho znát - stejně, jako to zde psal Lukáš. Když ho neznáš, tak ho prostě NEMŮŽEŠ házet do jednoho pytle s našít třetím "chudáčkem". Jasan??! Nemůžeme soudit toho, koho neznáme a nevíme o něm nic! Ne, nemluvím o nějakém konkrétním jedinci, toto je globální výrobní chyba lidstva...Tak se o to já snažím. Poznat a pochopit. Ne naopak!!! Přeji pěkný večer =) Fila

Yukiell   WiQin@seznam.cz Hlasů: 791 - Hlasuj, toto se mi líbí!       20.10.2012 | 21:12

Yukiell se nějakou chvíli neobtěžoval zavítat sem =) A za to se omlouvá.. Vlastně milý Fílo není co bych mohl vytknout.. Vlastně souhlasím převážně se vším co jsi napsal, minimálně z úhlu jakým jsem to pochopil. Vlastně mým cílem (možná jsem to už zmínil, nevím, přečetl bych si vše co jsem napsal ale nemám moc náladu na čtení, a přiznejme si to, je to celkem dlouhé a vůbec stručné) nebylo snažit se tu oněm lidem s jejich "problémy" rozmlouvat ono jejich řešení, akorát pokud by se nad tím chtěli zamyslet. Jejich kůže, jejich životy, jejich "problémy". Akorát že mě celkem irituje to o čem jsem již psal, ta snaha zviditelnit se tím. Máme tu lidi kterým to opravdu třeba i pomůže, to, že si udělají na ruce zářez který je bude doprovázet do konce života, ukájí se ve své vlastní fyzické a psychické bolesti, koukají na krev tekoucí z oné rády, dobrá, pomáhá jim to, uklidňuje je to, dobrá... Tito lidé asi většinou své jizvy skrývají, a to stále, pak jsou tu ti jiní. Ti co se snaží zviditelnit. Ti co jsou v mých očích nechutní. Ti co ač mají jizvy pod rukávem tak začnou vyhrnovat rukávy a předvádět své řešení nicotných problémů kde komu na koho se snaží udělat dojem, vyhrnou rukáv a začnou nezastavitelně povídat jak po nich rodiče furt jen řvou, za čímž je většinou skryto jen to, že nejsou schopni si uklidit pokoj celé měsíce, jak je jejich rodiče týrají a bijí, což je většinou jen to že dostali lepáka za nehorázné chování či za blbou známku které byla způsobená tím, jak na vše kálí... Napíšu atd.. protože ač by mě něco dále ještě napadlo, a i po tom jsou věci které by mě nenapadly ale ostatní snad určitě ano... Tito lidé, i když se zrovna těmi jizvami nechlubí, i když to není cíl zviditelnit se, ale prostě jen toto jsou v kostce ty jejich důvody, to jsou v mých očích jen rozmazlené neschopné existence, ale budiž, jejich mínus, jejich život, takový lidé pokud se nepřilepí na rodiče doživotně stejně moc dobře neskončí a mě je to jedno.. Ne že bych jim to přál, ale jejich chyba.. Pak tolika stížností jak se s nimi nikdo nebaví, myslí si, že je to tím jak oni prostě nekouří, nechlastají, neberou drogy, nechodí pařit, raději čtou knihy a dále a dále, avšak ve skutečnosti je to tak, že ve škole jen sedí v rohu házíc vražedné naštvané pohledy na všechny okolo než aby se třeba oni obtěžovali něco udělat s tím, že se s nimi nikdo nebaví, když jim to tak vadí... A hle, zase jsem nejspíše z krátké odpovědi udělal dlouhou slátaninu převážně nesmyslů plnících řád celého mého přemýšlení, seskládané bez souvislosti a úpravy... Ale co =) Stále mě psaní těchto věcí baví a ač neočekávám že to někdo má v plánu příliš číst, ani neočekávám souhlas (nač jsem zvyklý, mé názory nebývají často přijímány, obzvláště né touto komunitou) nejspíše mě to neomrzí... Tedy milý Fílo, pokud to čteš zde, velká část mne s tebou nemůže nic než souhlasit ;)



1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   »   »»




Přidejte svůj komentář:

Nick:
E-mail:
Opište pozpátku:  98654
Zpráva:

Nezůstávejte pouze u komentářů, přijďte si také pokecat online do našeho super EMO chatu.